Перша "Люкс-торпеда" була збудована у 1933 році в Австрії фірмою Аustro-Daimler-Puch. Польський уряд, бажаючи розвинути залізничні перевезення і підняти занепадаючу промисловість, купив одну мотрису, а потім і ліцензію на неї. / The first lux-torpedo was build in 1933 by Austrian Company Austro-Daimler-Purch in Austria. Polish government in Galicia wanted to develop its railway cinnections and firstly bought the train and then the licence.
У міжвоєнній же Польщі після перших успішних випробовувань австрійської "торпеди" взялися адаптувати її до місцевих потреб. З 1936 року ці автомотриси будувалися вже на польському заводі Fablok, оснащуючись більш потужними дизельними двигунами, розташованими попереду кабіни машиніста - по одному з кожного боку. / In 1936 it was adapted to Galicia's railway at Polish factory Fablok (such trains had diesel engines).
Офіційно "люкс-торпеди" називалися Pociąg Motorowo-Ekspresowy MtE - "експрес-поїзд із двигуном внутрішнього згорання". Побачивши перспективність такого транспорту, польська промисловість взялася виробляти й інші автомотриси - хоч і без упізнаваного дизайну, але з гарними показниками швидкості. / The official name for such rail buses was Pociag-Espresowy MtE - that is express-train with the internal combustion engine.
Друга світова війна стала кінцем цих залізничних експресів. Більшість "торпед" загинули під авіаційними бомбами, вціліло лишень дві машини на Краківському вокзалі. / During World War the 2nd most rail buses were destrpyed.
Приблизно в 1954 році обидві "люкс-торпеди" були списані на злом і до нашого часу не збереглися. / In1954 those rail buses were written off as obsolete equipment and they hadn't preserved till nowadays.
Resource: lviv-format.livejournal.com
No comments:
Post a Comment